marca 15, 2019 3

Sztuka Wdzięczności - czyli dziękuję za ...


 " Kultura serca zaczyna się od wdzięczności."
                                                                 Christa Meves 

"Szczęście nie polega na tym, jak wiele masz, 
ale na posiadaniu wdzięcznego serca za to, co masz.
"
                                                                                                     R. L. Watkins  

  W dzisiejszych czasach coraz częściej jesteśmy skłonni do narzekania, wylewania skarg i zażaleń, a to na życie, porażki a nawet i na otaczających nas ludzi. Jak z karabinu potrafimy wyrzucać z siebie wszelkie negatywne aspekty, wady, niedociągnięcia. Nie byłoby w tym nic złego, gdybyśmy po drodze nie zapominali o powodach do zadowolenia. Gdybyśmy w zgiełku negatywu nie musieli szukać jak przez lupę naszych zalet i atutów. Na każdym szczeblu naszego życia warto zachować równowagę, aby nie popaść w paranoję.

  Najprawdopodobniej zadając Ci teraz pytanie z cyklu " Jakie są Twoje potrzeby i pragnienia? " nie musiałabym długo czekać na odpowiedź. Natomiast gdybym zapytała " Za co jesteś w życiu wdzięczna/wdzięczny ?" czy Twoja odpowiedź byłaby równie szybka i automatyczna? 

  Przechodziłam w swoim życiu najróżniejsze etapy. Wzloty i upadki. Miałam wielokrotnie żal. Byłam rozczarowana, rozgoryczona,  czasami i pewnie roszczeniowa. W trudnych momentach krzyczałam, bluzgałam, płakałam. Jedno się jednak nigdy nie zmieniało, byłam WDZIĘCZNA, WDZIĘCZNA za to , że mogę żyć. Jakoby to absurdalnie i oklepanie nie brzmiało, tak właśnie było. Zawsze cieszyłam się z tego, że JESTEM, że MOGĘ BYĆ ! 

  Z etapem dorastania, sznurem kolejnych doświadczeń zauważyłam, że powodów do wdzięczności mam wiele, i stale się one mnożą. Nie wiem jaki konkretny moment w moim życiu był tym przełomowym. Tym w  którym przestałam narzekać a zaczęłam się cieszyć, dosłownie ze wszystkiego co mnie otacza, ale z całego serca polecam Ci zmienić myślenie. Jeśli otworzysz umysł, równie szeroko co oczy obiecuję, że będziesz w stanie dostrzec to, co nigdy nie było przez Ciebie dostrzegane. Trzymam za Ciebie kciuki! Wdzięczność to magia! 

Sztuka Wdzięczności - Czyli dziękuję za...


* Dziękuję życiu za rodzinę. Rodzinę, która była fundamentem, azylem,  bezpieczną przystanią. Aspektem, który pozwolił mi się kształtować i wyrosnąć na dobrego człowieka. 

* Jestem wdzięczna za tatę, który zawsze od najmłodszych lat był nauczycielem życia, a jego ramiona bezpieczną przystanią. Słowa, które zawsze wypowiada, są jednymi z tych najcenniejszych słów. Zawsze trafne, nie zawsze słodkie, ale prawdziwe. Tata to mój przyjaciel, człowiek który jest wzorem ojca, męża ale i osoby, która zawsze wyciąga pomocną dłoń do innych. Jestem z niego dumna, bo zawsze na każdej płaszczyźnie życia staje na wysokości zadania. 

* Dziękuję za mamę, która przez 21 lat życia była mamą, przyjaciółką i autorytetem. Dziękuję i jestem wdzięczna za to, jak wiele mnie nauczyła. Nie mówię tu tylko o praniu, gotowaniu i sprzątaniu, chociaż dzięki temu też teraz jestem wzorową Panią Domu taką, jaką i ona była. Jednak przede wszystkim za to, że nauczyła mnie życia, pokonywania przeszkód, nie poddawania się na pierwszym zakręcie. Nauczyła mnie wytrwałości w walce z przeciwnościami losu i tego, że życie trzeba brać takie jakie jest bo samo w sobie jest darem. Mimo 10 lat walki z nowotworem każdego dnia, to właśnie ona była dowodem na to, że można być wdzięcznym za wszystko co nas spotyka i otacza. Tak więc jestem wdzięczna, że to  TY BYŁAŚ MOJĄ MAMĄ i przyjaciółką ! 

* Dziękuję za siostrę, która w moim dzieciństwie była zawsze jak druga mama. Pomagała, uczyła, tłumaczyła wszystko z perspektywy starszej i bardziej doświadczonej siostry, ale w taki sposób, że nigdy nie czułam się małym gungielkiem, który nic nie pojmuję. Dziękuję, że mimo wielu upadków naszej siostrzanej relacji znów jesteśmy górą! I jest nawet lepiej, niż kiedykolwiek było. Teraz obie jesteśmy już kobietami i możemy wzajemnie się uzupełniać na różnych płaszczyznach. 

* Jestem cholernie wdzięczna życiu za moją drugą siostrę która, mimo iż nie jest moją biologiczną siostrą to właśnie tak ją traktuję. Przyjaciółka, która zna mnie chyba czasami lepiej niż ja samą siebie. To osoba, która zawsze wie co mi dolega, nawet gdy głośno o tym nie mówię. Osoba, która jako jedyna z nielicznych potrafi mnie najzwyczajniej w świecie opierdzielić na czym świat stoi i ustawić do pionu. Na dobre i złe. To cudowne, że mimo odległości wiesz, że jest i trzyma rękę na pulsie. Razem od misiów z Sagi i lalek do dorosłego życia. Piękne 18 lat i mam nadzieję, że jeszcze więcej przed nami. Dziękuję Ci, że jesteś. Mimo że nie jesteśmy wobec siebie zbyt wylewne czujemy, że jedna za drugą skoczyła by w ogień. 

* Jestem wdzięczna życiu, że pojawiła się w nim moja chrześnica. Mała Emma. Mój mały promyk nadziei. Mały człowiek, któremu od pierwszych miesięcy mogę towarzyszyć w całym procesie dorastania. Pragnę, aby widziała we mnie nie tylko ciocię, ale przede wszystkim również przyjaciółkę z którą będzie mogła dzielić wszelkie troski i małe sekrety. Chcę, by od samego początku wiedziała, że oprócz ukochanych rodziców jest jeszcze ktoś, kto zawsze ją zrozumie i będzie służył dobrą radą. 
Dołożę wszelkich starań, aby zawsze czuła się ze sobą dobrze, by wiedziała, że nie musi spełniać oczekiwań innych, ale by była świadoma tego, że może żyć w zgodzie ze samą sobą, bo tylko wtedy będzie naprawdę szczęśliwą kobietą.

* Dziękuję za to, że spotkałam mężczyznę mojego życia! Mimo dzielących nas na początku 1400 kilometrów, mimo bariery językowej, wiekowej, kulturowej daliśmy radę ! Nie ma rzeczy, które nas dzielą. Teraz to my dzielimy wspólne życie, mieszkanie, miejsce, pasje, czas i plany na wspólną przyszłość. Tworzymy jedną całość. Jesteśmy i trwamy w tym, co tak wytrwale budowaliśmy. Nie zawsze jest idealnie i pięknie. Życie nie zawsze usłane jest różami, ale jesteśmy w tym razem, wspieramy się, rozumiemy i troszczymy o siebie na wzajem. Chyba na tym polega sztuka miłości, aby być na dobre i złe, a nie tylko bywać kiedy komu wygodnie. Jestem wdzięczną życiu, że mogę kochać i czuć się kochana. Wszystko dzięki Tobie. 

* Jestem wdzięczna za to, że mogłam zajść w ciąże i mimo poronień wtórnych (było ich 3), mogłam chociaż przez chwilę poczuć się mamą. Przeżyć te wszystkie magiczne emocje, kiedy na teście pojawiają się dwie kreski a na monitorze USG widać małą "krewetkę" z bijącym serduszkiem. Mimo niepowodzeń jestem wdzięczna, że mogę zajść w ciążę! Musimy tylko znaleźć sposób i leczenie, aby donosić ją do samego końca.

* Dziękuję życiu za to, że nie jestem człowiekiem bez pasji, inspiracji i motywacji. Cieszę się z każdej kuchennej rewolucji, każdego zrobionego zdjęcia, każdej uszytej rzeczy, każdego napisanego posta, każdego dnia z jakąkolwiek aktywnością fizyczną i z każdej przeczytanej książki. Jestem wdzięczna, że mam pasje dzięki, którym czuje się spełniona w mniejszym lub większym stopniu. Mam coś, co w pewnym sensie jest tylko moje. 

* Dziękuję za cieszące moje oczy widoki. Za góry, lasy, dużo zieleni, słońce, a nawet i deszcz, w którym czasami fajnie jest pobiegać w kaloszach i poczuć w głębi siebie jeszcze raz to uśpione w nas małe dziecko. Bez względu na to ile mamy lat, czasami warto pozwolić sobie na odrobinę beztroski.

* Jestem wdzięczna za to, że mimo antytalentu językowego mogłam nauczyć się języka francuskiego do tego stopnia, że jest w stanie się nim swobodnie posługiwać. A to chyba najważniejsze, że ja rozumiem innych a oni rozumieją mnie (ok gramatyka i pisownia nadal kuleją).

* Jestem wdzięczna życiu za to, że otaczam się dobrymi, wartościowymi ludźmi. Ludźmi, którzy mnie rozumieją, wspierają, sprowadzają na ziemię, wtedy kiedy jest to potrzebne. 

* Dziękuję życiu za to, co mam, może i nie mam wiele, ale dla mnie to i tak więcej niż bym chciała. Zawsze cieszę się z najmniejszej rzeczy, nieważne czy to paczka żelek, czy może para nowych skarpetek, czy gorąca kawa z samego rana. Jestem świadoma, że to nadal dla niektórych może niewiele, ale ja żyję ze świadomością, że inni nie mają możliwości posiadania nawet tego. 

Nie potrzebuję do szczęścia najnowszego samochodu, portfela wypchanego po brzegi banknotami ani ubrań z najnowszej kolekcji światowego projektanta. Zgadzam się, że to wszystko znacznie podwyższa status życia, podwyższa nasze poczucie wartości i zwiększa pewność siebie i nie ma w tym nic złego, ale mimo to uważam, że nie jest to coś niezbędnego do tego, aby być szczęśliwym człowiekiem. Czasami warto się zatrzymać i  nie pozwolić, aby  pogoń za pieniądzem, karierą, najnowszymi trendami zabrała nam to, co mamy najcenniejsze, czyli radość z życia. Zawsze znajdzie się milion powodów do narzekania, ale jeśli poświęcisz, chociaż chwilę czasu by się zatrzymać i pomyśleć znajdziesz również wiele aspektów, za które możesz być życiu niezmiernie wdzięczny. 

Chociażby za to, o czym inni mogli by tylko pomarzyć, a Tobie może wydawać się, że to nic takiego. Mówię tutaj o ciepłym domowym zaciszu, kubku gorącej kawy czy herbaty tuż o poranku, wannie i ciepłej wodzie, gorącym posiłku czy łóżku.  Mówię tutaj o mamie i tacie, którzy prawią Ci kolejne umoralniające reprymendy, które doprowadzają Cię do szału, ale pomyśl, że niektórzy oddaliby wszystko by chociaż raz jeszcze usłyszeć dobrą radę z ust utraconego rodzica. Mówię o  wdzięczności za dziecko, które nie pozwala Ci spać, wiecznie płacze i wymaga sto procent Twojej uwagi i czasami doprowadza Cię do rozpaczy. Doskonale to rozumiem, masz prawo być zmęczona  i spragniona przespanej nocy, ale pomyśl o tych, którzy nie mogą mieć dzieci a oddaliby wszystko, aby usłyszeć dobiegający zza ściany dziecięcy płacz. 

Znajdź, choć chwilę dla siebie, weź kartkę i długopis. Pozwól sobie na chwile dla siebie. Gwarantuję, że znajdziesz wiele powodów, za które możesz podziękować, sobie, innym i życiu. Niech to będzie zadanie dla Ciebie i daję słowo, poczujesz się o niebo lepiej. 

          A Ty co myślisz o " Sztuce wdzięczności" ?
 Jest coś za co jesteś życiu wdzięczny? 
               Coś co od razu przychodzi Ci do głowy bez większego zastanowienia? 






3 komentarze:

  1. Post idealny na te nasze "idealnie" kreowane czasy w internecie, gdzie mnóstwo osób zapomina chyba o tych właśnie najważniejszych wartościach, które powinny być na pierwszym miejscu. Zdecydowanie za mało wdzięczności jest w ludziach. Ja w pewnym momencie w życiu ( również nie wiem kiedy dokładnie) zaczęłam też o wiele bardziej doceniać i zauważać rzeczy z których mogę być wdzięczna. Codziennie dziękuję za zdrowie, rodzinę, miłość, chleb i wodę. Niektórzy mogą o tym wyłącznie pomarzyć, a dla nas to codzienność, której czasem nie doceniamy. Dziękuję za taki refleksyjny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze będę uważać, że w Tobie jest potężna siła, której życzę każdemu. Sztuka jest naturalnie pozostać tak wspaniale delikatna osoba z wytrwałości w dążeniu do marzeń czy planów oraz czerpania mądrej nauki z porażek. Uważam, że Twoje "upadki" są po części Twoimi sukcesami i to ma niesamowita wartość. Pamiętaj że Tobie zawsze Tobie kibicuje i będę poukładać dzięki Tobie ogromną wiarę w drugiego człowieka <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, wdzięczność to podstawa

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Le méli - mélo