czerwca 19, 2018 1

Zakładkowe Love


Zakładkowe Love !

  Zakładki do książki wykonane metodą PATCHWORK. Moja siostra pewnego dnia podesłała mi  zdjęcie zakładki wykonanej właśnie takim stylem szycia. Nie ukrywam, że bardzo mi się spodobała i jednocześnie zmobilizowała i zainspirowała do wykonania swojej wersji. Jedną z nich zrobiłam z myślą o mojej siostrze, gdyż to właśnie jej przypadł do gustu kształt liścia.  Drugą z nich stworzyłam  z pozostałych resztek i wykonałam swoją prostokątną wersję zakładki ze zwisającymi frędzlami.
  Sama metoda patchworku polega na zszywaniu małych kawałków materiału. Wybrałam dwa rodzaje tkaniny w różnych wersjach kolorystycznych aby zszywane skrawki ładnie razem się komponowały. Wycięłam kilkanaście pasków o szerokości 4 cm oraz długości 20 cm. Może się wydawać iż pasek 4 cm jest dosyć gruby ale należy pamiętać iż zszywając ze sobą kawałki materiału ok 1 cm zawsze nam ucieka. Tym bardziej kiedy nie jest się jeszcze wprawionym w szyciu przy samym brzegu materiału. Wszystkie paseczki zszywałam jeden po drugim, prawa strona do prawej. Po otrzymaniu interesującej mnie długości przecięłam powstały prostokąt pod ukosem. Następnie na kartce papieru narysowałam połowę liścia, który posłużyć mi miał jako szablon. Wycięty szablon przypięłam szpilkami do powstałego materiału i wycięłam jego kształt z zapasem 1 cm na szew i tak również wycięłam w odbiciu  lustrzanym drugą część liścia. Dwie połówki liścia ułożyłam prawą stroną do prawej i zszyłam po środku. Z kolejnego materiału wycięłam tył mojej zakładki i również przyszyłam tym razem już od zewnętrznej strony pamiętając przy szyciu aby na dole liścia włożyć koronkową tasiemkę imitującą ogonek naszego liścia. Z pozostałych skrawków stworzyłam zwykłą prostokątną zakładkę, która z obu stron wykonana była metodą patchworku. Na dole zrobiłam dziurkę za pomocą dziurkacza którą obszyłam różową muliną. Otwór ten był mi pomocny w przymocowaniu wykonanych przeze mnie frędzelków. Muszę przyznać, że to właśnie ta prosta zakładka skradła moje serce. Pewnie dlatego, że wykonana była całkiem spontanicznie a wizja na jej stworzenie od razu pojawiła się w mojej głowie gdy spoglądałam na leżące  skrawki materiału. 










 
 By Anna






1 komentarz:

Copyright © 2017 Le méli - mélo