listopada 01, 2017 0

Dzień dobry listopad !


To właśnie dzisiaj w naszych kalendarzach widnieje początek nowego miesiąca. Przyznać trzeba jednak że zaczyna się on  nieco inaczej niż pozostałe . Dzień 1 listopada odznacza się niezwykłą refleksją, tęsknotą i zadumą. Dzisiaj inaczej patrzymy na przeszłość i przyszłość. Dostrzegamy, że życie jest nieprawdopodobnie  kruche i  trwa zaledwie kilka chwil…
 Pierwsze Święto Zmarłych spędzone z dala od domu, z dala od mojego taty i z dala od niej. Pamiętam o bliskich których nie ma już przy mnie..  Istnieją jednak w naszym życiu osoby wyjątkowe , które mimo iż odeszły na drugi  brzeg ich obecność skrupulatnie wypełnia nasze dni.  Bardzo często towarzyszy mi uczucie tęsknoty za moją bohaterką i wojowniczką ale przede wszystkim za cudowną kobietą i moim autorytetem , za moją mamą. Równie często pamięć o niej maluje na mojej buzi uśmiech jak i kręcącą się małą łzę w oku na skutek naszych wspólnych wspomnień… wspaniałych wspomnień, które żyły w nas będą zawsze. Niezastąpiony smak sernika z brzoskwinia, przepiękny zapach świątecznych pierników. Pachnący i czysty dom. Wyjątkowa radość w jej oczach gdy czytała książki lub wyszywała obrazy. Jej uśmiech na ustach z totalnie błahych powodów, zachłanność nigdy jej nie towarzyszyła. Zawsze żyła dla innych aby ich wspierać i im pomagać.  Ona to wielka skarbnica wiedzy, nieodzowny doradca życia i najlepszy przyjaciel nie tylko mój ale wielu ludzi. Mimo iż odeszła ciałem zawsze jest , była i będzie obok, bo przecież miłość jest wieczna. Wszystko to co pozostawiła po sobie w sercach innych sprawia, że cały czas żyje wśród nas.
Czas iść do przodu, żyć każdym dniem, oddychać pełną piersią i nie oglądać się za siebie. Jedyne co powinniśmy czerpać z przeszłości to lekcje jakie nam daje i dobre wspomnienia. Nigdy nie wiemy jak długo trwała będzie nasza chwila … więc bierzmy z tego co nam pozostało jak najwięcej.  Dajmy z siebie tyle ile możemy dać. Zanurzajmy się w  spełnianiu swoich marzeń w realizowaniu siebie…  Oddajmy się swoim pasją chwytając satysfakcję pełnymi garściami. Cóż nam pozostało ? Dziś jesteśmy ale jutro może nas już nie być.. Tylko od nas zależy co pozostawimy po sobie… Ja chciałabym być takim człowiekiem jakim była moja mama … Odchodząc zostawić po sobie dobre imię i dobre słowo na ustach innych ludzi.


 "Posadziłam wspomnienie w ogrodzie pamięci."

Z wyrazami wdzięczności  Mamo za tak piękny  ogród... 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 Le méli - mélo